نمونه های تجربه نگاری چگونگی بررسی ورفع اختلال اضطراب در دانش آموزان

نمونه های تجربه نگاری چگونگی بررسی ورفع اختلال اضطراب در دانش آموزان

به صورت کامل و آماده و بهترین نمونه موجود در اینترنت و با فرمت ورد و قابل ویرایش در ۱۴ صفحه

تجربه نگاری

برای ارائه معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان جهت ارائه به منظور جشنواره ها ، رتبه بندی ، درس کارورزی و سایر اهداف آموزشی

آنچه در تجربه نگاری حاضر موجود است عبارت است از :

تجارب برتر تربیتی

فهرست مندرجات در فایل تجربه نگاری

  1. چکیده
  2. مقدمه
  3. بیان ضرورت و اهمیت موضوع
  4. اهداف تجربه
  5. اهداف اصلی
  6. اهداف فرعی
  7. شرح و بسط موضوع
  8. شرح و روش کار
  9. گام های اجرای مستند سازی و اجرای تجربه نگاری
  10. نتایج تجربه
  11. محدودیت ها و پیشنهاد ها
  12. پیشنهادات
  13. معرفی منابعی کلی جهت  فراگیری چگونگی انجام پژوهش

نقش معلمان در تجربه نگاری

معلمان یکی از افراد کلیدی هستند که نقش مهمی در پرورش نیروهای فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی در زندگی دانش آموزان دارند و می توانند دانش آموزان را که جزئی از افراد جامعه هستند و درآینده نقش ایفا می کنند هدایت و راهنمایی کنند تا بتوانند آینده ی جامعه خود را به دست خود رقم زنند معلم یکی از ارکان مهم نظام آموزش و پرورش است و نقشی ماندگار و وظایفی اثرگذار در فرایند تعلیم و تربیت دارد. یکی از مهم ترین آنان، هدایتگری و نقش تربیتی  معلم است. در تعلیم و تربیت اسلامی، معلمی شغل انبیا است و از معلم به مثابه مربی، الگو و اسوه یاد شده است که علاوه بر تعلیم، در هدایت و تربیت مربیان نیز نقشی فعال و مؤثر دارد.

تجارب برتر تربیتی

دغدغه مسائل تربیتی در آموزش و پرورش

  در آغاز قرن بیست و یکم، به تعلیم و تربیت بیش از گذشت توجه شده است تا جوامع بشری بتوانند با ایجاد تحول و افزایش کارایی های و کفایت در این زیرمجموعه نظام های اجتماعی، با چالش های موجود به گونه ای سازنده روبرو شوند و برای عبور از آنها بستری مناسب تر، کارساز تر و موجه تر در اختیار داشته باشند ، در جامعه انسانی اساسی ترین کار تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است معلمی به هرگونه تلاشی که برای هدایت تکامل و آموزش انسانی صورت بگیرد اطلاق می شود از همین روست که پیامبران معلم بشر خوانده می شوند خداوند به عنوان معلم اول “ و علم ادم الاسماء کلها ”( بقره ٣١).

از خلقت و آفرینش انسان در پی هدفی است وان تربیت جانشین “ انی جاعل فی الارض خلیفه “( بقره ٣٠ ).  برای خود در کره خاکی می باشد خداوند برای تربیت جانشین خود در زمین خود در مقام معلم و حضرت ادم در مقام متعلم رمزهای علم و معرفت و اسما الهی را به آدم آموخت این فضائل برای معلم زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به اولیای پاک خود عنایت فرموده است تا بشر را هدایت گر باشند از این رو دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

تجربه نگاری

شرح و روش کار تجربه نگاری

با گذشت چند روزی از سال تحصیلی و با مشاهده وضعیت شواهد موجود و همچنین با توجه به تجربیاتی که کسب کرده بودم متوجه شدم که باید مسئله مورد نظر و وضعیت مورد انتظار را باکمک خود دانش آموزان و اولیا وهمکاران محترم حل و فصل نمایم. و تا حد توان شرایط بوجود آمده را بهبود بخشم.  بنا بر این در ابتدای امر راهکارهای زیر را به کار بستم.

۱- مصاحبه:

ابتدا درمورد اهمیت موضوع سوالاتی از دانش آموزان مخصوصا دانش آموز مورد نظر و اولیای آنها پرسیده شد و آنها  پاسخ های گوناگونی ارائه دادند که این پاسخ ها را به طور خلاصه یاد داشت کردم. وبا اساتید و مشاورین و همکاران محترم مصاحبه کرده و اطلاعاتی در این زمینه به دست آوردم.

۲- برگزاری جلسه همکاران

 جلسه ای با همکاران برگزار کردیم و در مورد مسئله مورد نظر با همکاران بحث و گفتگو کردیم و نتایج آنها را نیز به صورت یادداشت برداری تدوین نمودم.

۳- طرح پرسش

 با توجه به پاسخ هایی که دانش آموزان و اولیاء مخصوصا اولیاء دانش آموز مورد نظر در پاسخ به سوالات در رابطه با موضوع داده بودند لازم دانستم که اطلاعاتی را در این زمینه از اولیا بدست آوردم.

 ۴- مطالعه

 مطالعه ی کتابها، مجلات و تحقیقاتی که در این زمینه کار شده بود، نیز، راه حل هایی یافت شد.

۵- مشاهده

 یکسری از اطلاعات را با مشاهده مکرری که در جلسات و….داشتم به دست آوردم و از این طریق صحت نظر های ایشان در رابطه با پاسخ سوالات تأیید گردید.پس از بررسی اطلاعاتی که از طریق مصاحبه و طرح پرسش و مطالعه  و مشاهده و نظریه های همکاران سایر مدارس و مشاوران امر به دست امد اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مواردی که باید در این زمینه تغییر و اصلاح یابد معین شد.

نمونه های تجربه نگاری چگونگی بررسی ورفع اختلال اضطراب در دانش آموزان به صورت کامل و آماده و بهترین نمونه موجود در اینترنت توسط تیم تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گردآوری گردیده است و به صورت اختصاصی برای شما فرهنگیان عزیز محیا شده است. این نمونه های تجربه نگارینمونه های تجربه نگاریاز بهترین نمونه های تجربه نگاری در رابطه با نمونه های تجربه نگاریمی باشد. که شامل کلیه فاکتورهای مورد نیاز است. آنچه قابل توجه است این که نمونه های تجربه نگاریرا می توان در رابطه با کلیه پست های سازمانی دیگر نیز استفاده نمود. فرهنگیان عزیز و گرامی باید این نکته را بدانند که نمونه نمونه های تجربه نگاری حاضر شامل موارد زیر است.

  • حاوی نمونه های تجربه نگاری نمونه های تجربه نگاریمی باشد و دربرگیرنده تجربه علمی و عملی است.
  • نمونه های تجربه نگاریکاربردی بدیع و قابل تعمیم است.
  • نمونه های تجربه نگاریناظر بر ایجاد ارتباط بین آموزه های تربیتی مدارس با زندگی دانش آموزان است.
  • نمونه های تجربه نگاریمنطبق با یک یا چند مورد از ساحت های شش گانه تربیتی است.
  • نمونه های تجربه نگاریدارای شرایط علمی –فنی قابل قبول است.

نمونه های تجربه نگاریشامل عنوان تجربه ، مقدمه ، متن اصلی ، طرح مسئله ، روش کار ، گزارش تجربه و نتیجه گیری و پیشنهاد است.

بخشی از این نمونه های تجربه نگاریرا مشاهده می کنیم :

مشکلات اضطرابی متداول ترین و شایع ترین مشکلات روانی هستند که از اوایل دوران کودکی و نوجوانی شروع شده و به شکل های مختلف نمایان می شوند و می توانند تا دوران بزرگسالی به صورت مزمن ادامه پیدا کنند. مشکلات اضطرابی شامل مجموعه ای از مشکلات عاطفی است که همه آنها در خصیصه اضطراب و تنش مشترک هستند. مطالعات اولیه در مورد شیوع ترسها، نگرانیها و اضطراب ها در کودکان و نوجوانان میزان آنها را تا سه تا ۳۸ درصد گزارش داده اند. تحقیقاتی که شیوع نشانه های اضطرابی در یك نمونه ۶۲ نفری از کودکان را بررسی نموده، نشان می دهد تقریبا    ۲۱ درصد از آنها علائم اضطرابی داشتند. علائم و نشانه های اضطراب شامل علائم جسمانی   تپش قلب، تنگی نفس، بی اشتهائی، تهوع، بی خوابی و …   و علائم شناختی  سردرگمی، اختلال در حافظه و تمرکز، حواس پرتی، ترس از دست دادن و …   و علائم روان شناختی   عصبی بودن، بی طاقتی، نگرانی، هشیاری افراطی، وحشت زدگی، افسردگی، تیرگی، ترس .   یا هیجان زدگی و …   می باشد    محمد خانی و ابراهیم زاده، ۳۱۴۲

برای دانلود و دریافت نمونه های تجربه نگاریاز این قسمت اقدام بفرمایید

توجه : ما در رابطه با بدون نقص بودن و خالی از اشکال بودن فایل هایمان هیچ ادعایی نداریم. در برخی از موارد بیشتر سعی شده است الگویی به شما معرفی شود که کار شما را در تکمیل و تدوین فایل راحت نماید. بنا بر این برای کسب امتیاز کامل و مورد قبول واقع شدن نیاز است که حتما خودتان هم بر روی فایل دریافتی وقت بگذارید تا آنچه را که مد نظر تان هست به صورت دقیق ارائه دهید. تنها ادعای ما این است که در صورت عدم رضایت شما از فایل دریافتی ، قطعا و بلا شک هزینه شما کامل برگشت داده می شود. شماره تماس پشتیبانی 09307431004

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*

− 3 = 1