ترجمه تخصصی آنلاین؛ ارزش دقت

Rate this post

ترجمه تخصصی آنلاین؛ ارزش دقت

 

پس از کیفیت، که در نوشتار قبل به آن پرداختیم، اهمیت معیار سرعت را بررسی کردیم. سومین جنبه مورد توجه دقت در ترجمه است که از نظر موارد زیر مورد قابل توضیح است:

روان بودن –در اکثر اوقات وقتی مشغول انجام سفارش ترجمه هستیم، مهمترین نکته مورد نظر مشتری دریافت مفهوم و انتقال پیام است. به همین دلیل انتقال درست مفهوم در درجه اول اهمیت قرار دارد. برای انتقال صحیح مفهوم باید مترجم متن اصلی را به درستی درک کرده باشد و منظور نویسنده را همواره مدنظر قرار دهد. در گروه ترجمه مدرن بترجمفارغ از نوعسفارش همه ترجمه ها متن هایی روان و با مفهوم هستند.

رعایت امانت– هنگامی که مترجم در حال انتقال پیام و مفهوم است رعایت امانت بسیار مورد توجه ارزیابان ترجمه قرار دارد. در ترجمه باید مراقب حذف و اضافه های بیجا و بی مورد باشیم چرا که به صرف ترجمه نمی بایست متن اصلی را در هیچ حالی رها کنیم. این مورد نیز در اکثر سفارشات مورد توجه ما و مشتریان ماست.

طول جملات– در هنگام ترجمه باید توجه داشت که هر ویژگی موجود در متن در کارکردهای متن سهمی دارد و بهتر این است که در صورت امکان، از جملاتی با طول مشابه و حتی الامکان یکسان استفاده شود. به این وسیله طول پاراگراف ها نیز حفظ می شود. در ترجمه هایی که جنبه حقوقی دارند، چینش جملات و پاراگراف بندی می تواند بر نوع تفسیر و تعبیر متن اثر گذار باشد. از این رو مشتریان باید هنگام سفارش در در سایت رسمی گروه ترجمه مدرن بترجم در انتخاب زمینه سفارش خود دقت کافی داشته باشند.

سبک– در هنگام ترجمه بسیار مهم است که سبک متن اصلی عینا در متن ترجمه شده رعایت شود. از سبک منظور دو مقوله می تواند باشد، یکی سطح رسمی بودن متن شامل: رسمی، غیررسمی یا صمیمانه است که نشان دهنده موقعیت بیرونی متن است، و دیگری نوع کاربرد انتخاب واژگان، جملات و بندها (پاراگراف) است که در کلیت متن اثرگذاری فراوانی دارد. برای آگاهی از مفهوم سبک می توانید به کتاب هایی در این زمینه از جمله عناصر داستانی اثر جمال میر صادقی مراجعه نمایید.

 

هر یک از موارد بالا در آینده قابل بحث و بررسی مفصل تر خواهد بود.شما می توانید هر کدام از مطالب بالا را بصورت دقیق تر و با توضیحات بیشتر در سایت رسمی گروه ترجمه تخصصی بترجم دنبال کنید.

ترجمه انگلیسی به فارسی

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*

5 + 4 =