تجربه نگاری دبیر فیزیک

Rate this post

تجربه نگاری دبیر فیزیک

تجربه نگاری دبیر فیزیک نوعی برنامه ریزی  است که در سال های اخیر در رابطه با نگارش تجربیات به مدیران مدارس مربوطه ابلاغ گردید. تا قبل از ابلاغ این طرح به مدیران مربوطه و پست سازمانی های دیگر ، نگارش و تنظیم برنامه عمل و تقویم اجرایی بر اساس سلایق شخصی و محدودیت های زیاد انجام می گرفت. به همین دلیل نوع نگارش و چشم اندازهای همه مدارس با هم متفاوت بود. در همین رابطه معاونت آموزش وزارت آموزش و پرورش با ابلاغ چگونگی نگارش تجربه نگاری دبیر فیزیک به مدارس توانست ، برنامه ریزی مدارس را با هم یکپارچه نموده و طرحی را برای کلیه مدارس سراسر کشور با یک قالب خاص فراهم نماید.

چگونگی نگارش تجربه نگاری دبیر فیزیک به صورت کامل و دقیق

تجربه نگاری دبیر فیزیک مدارس کمک بسیار زیادی به رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی نمود. در واقع در تجربه نگاری دبیر فیزیک به دلیل استفاده از تجربیات در کلیه فعالیت ها و چشم انداز های موجود و اختصاص امتیاز به هر یک از محور ها خود را ملزم به رعایت تک تک بند ها می نمایند. با رعایت همه جانبه و تنظیم و اجرای تمام و کمال تجربه نگاری دبیر فیزیک در مدارس  علاوه بر کسب نمره و امتیاز کامل ارزشیابی دانش آموزان نیز از سطح علمی و آموزشی و همچنین تربیتی و پرورشی بالاتری برخوردار خواهند بود.

تجربه نگاری دبیر فیزیک آموزش و پرورش

تجربه نگاری دبیر فیزیک در آموزش و پرورش از مهمترین طرح هایی است که در سال های اخیر به مدیران ابلاغ گردیده است. در مدارس  علاوه بر مدیران معاونین و سایر پست های سازمانی نیز ملزم به برنامه ریزی و تدوین برنامه عمل مانند تجربه نگاری دبیر فیزیک هستند.

تجربه نگاری دبیر فیزیک چیست ؟

ثبت تجربه نگاری دبیر فیزیک  در سامانه یکی از دستورالعمل های الزام آور تجربه نگاری دبیر فیزیک بود. مدیران مدارس  اعم از عادی و دولتی ، هیئت امنایی، غیر انتفاعی و… می بایست تجربه نگاری دبیر فیزیک را در سامانه ثبت نموده و از مزایای ثبت در سامانه استفاده نمایند. هدف از انجام این کار و ابلاغ این دستورالعمل فعال نمودن هر چه بیشتر مدیران و تسریع در نگارش و تدوین تجربه نگاری دبیر فیزیک توسط آنها می باشد.

آیا به دنبال راهی برای نمایش یادگیری فعال هستید؟ تجربه های یادگیری یک راه عالی برای به نمایش گذاشتن تجربیات یادگیری است که در کلاس شما اتفاق می افتد!

تجربه‌های یادگیری از این جهت منحصربه‌فرد هستند که نه تنها محصول نهایی را -مثلاً مانند نمونه‌ای از یک پروژه هنری خلاقانه- بلکه همچنین فرآیندهای دقیقی را که اتفاق افتاده است، مستند می‌کنند. اشتراک‌گذاری فرآیند به شما و خانواده‌ها کمک می‌کند تا روش‌های بسیاری را که کودکان از طریق تجربیاتی که ارائه می‌دهید یاد می‌گیرند، بهتر درک کنید. چند عنصر کلیدی در ایجاد یک تجربه یادگیری وجود دارد. با پرسیدن موارد زیر می توانیم یک تجربه بسازیم:

  • چه کسانی در این فعالیت شرکت کردند؟ این ممکن است شامل معلم و همه کودکان درگیر شود.
  • بچه ها در طول فعالیت چه می کردند؟
  • نتیجه فعالیت چه بود؟

این تجربه ها ممکن است از نظر طول متفاوت باشند. برخی از فعالیت ها ممکن است مصنوع یا نمونه کار از یک یا چند کودک داشته باشند. تقریباً هر فعالیتی را می توان با یک عکس نشان داد. عکس ها را نیز می توان در به اشتراک گذاشت.

فواید یادگیری تجربه نگاری دبیر فیزیک

ایجاد و نمایش تجربه های یادگیری چندین مزیت دارد. هدف کلی، برجسته کردن نه تنها یادگیری، بلکه نقاط عطف رشد است که می تواند برای اهداف ارزیابی استفاده شود. معلمان همچنین در مورد نقاط قوت و نقاط عطف فرزندان خود که برای رسیدن به آنها تلاش می کنند بیشتر یاد خواهند گرفت و خانواده ها دید دقیقی از یادگیری فعال در کلاس درس فرزندشان خواهند داشت. تجربه‌های یادگیری همچنین راهی عالی برای کارگردانان برای نمایش یادگیری در طول سفر با خانواده‌های آینده است.

از تجربه های یادگیری دیگران چگونه استفاده کنیم ؟

هنگامی که یک تجربه یادگیری را به یک فرآیند دقیق تقسیم می کنید، یک نمای کلی از پیشرفت و تعامل کودک برجسته می شود. بخش‌های مختلفی که یک تجربه یادگیری را تشکیل می‌دهند، می‌توانند جزئیات یادگیری و پیشرفت کودک در طول فعالیت را شرح دهند. تجربه های یادگیری تلاش های روزمره کودکان را در رسیدن به نقاط عطف نشان می دهد. این یادداشت‌ها، مصنوعات و تصاویر را می‌توان به نمونه کارها کودک اضافه کرد و به رشدی که در حال انجام است یا پیشرفتی که هنوز نیاز به توجه و تمرین دارد اشاره کرد. این یک راه عالی برای مستندسازی سفر یادگیری کودک است. برای برجسته کردن پیروزی ها و مناطقی که نیاز به توجه بیشتری دارند، یادداشت برداری کنید.

چگونه یک فعالیت را برای تبدیل شدن به یک تجربه نگاری دبیر فیزیک انتخاب کنم ؟

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام تجربیات یادگیری باید به یک تجربه یادگیری تبدیل شود باید بر اساس فرصتی معنادار و تأمل برانگیز باشد تا نه تنها تفکر کودکان را در سطحی عمیق تر به نمایش بگذارد، بلکه کشف کند.

به عنوان مثال، کاوشگران می توانند در زمین بازی خود در طبیعت قدم بزنند و وسایلی مانند برگ، گل و چوب را جمع آوری کنند. سپس آنها می توانند داخل شوند و با آن مواد یک کلاژ کلاس درس بسازند. در حین تکمیل کولاژ، معلمان می توانند سوالاتی مانند موارد زیر را مطرح کنند:

  • چی میبینی؟
  • این مواد چه حسی دارند؟
  • آیا می توانیم هر رنگی را که می بینیم نام ببریم؟
  • مواد مورد علاقه شما چیست؟
  • این گلها زیبا هستند گل دوست داری؟ چه چیزی باعث رشد گل ها می شود؟

در حین پرسیدن سؤالات، معلمان پاسخ ها را ضبط می کنند و عکس می گیرند. این یک فعالیت سرگرم کننده برای ایجاد یک تجربه یادگیری خواهد بود زیرا تمام پنج حوزه مغزسازی ما (CLaMoRS) تحت پوشش قرار دارند. معلمان همچنین می توانند اهداف برنامه درسی خلاق برای یادگیری و توسعه را که با تجارب یادگیری که توضیح داده می شود، همسو باشد، بگنجانند.

سیر تا پیاز تجربه نگاری دبیر فیزیک

در سال تحصیلی اخیر نیز بخشنامه تجربه نگاری دبیر فیزیک همانند سال ها و ادوار گذشته است.در واقع تجربه نگاری دبیر فیزیک جز در چند مورد و محور جزئی تفاوت چندانی با تجربه نگاری دبیر فیزیک سال گذشته ندارد.بنا بر این شایسته است هر چه سریعتر به تنظیم و تدوین تجربه نگاری دبیر فیزیک خود اقدام نموده و آن را در سامانه ثبت نمایند. بدیهی است اقدامات سریعتر و با کیفیت تر مدیران مدارس می تواند روند رو به رشدی در رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی واحد آموزشی شان در راستای سند تحول بنیادین باشد.

دانلود کاملترین نمونه های تجربه نگاری دبیر فیزیک

در رابطه با آنچه بیان گردید سایت برنامه دانلود نمونه های کاملی از تجربه نگاری دبیر فیزیک مدارس  را تنظیم و تدوین نموده است و جهت استفاده عزیزان در سایت بار گزاری نموده است. فرهنگیان محترم می توانند جهت استفاده و بهره مندی از این طرح ها به سایت برنامه دانلود مراجعه نمایند.

 برای دانلود کاملترین نمونه های تجربه نگاری دبیر فیزیک برای کلیه پست های سازمانی روی لینک زیر کلیک کنید.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

*

66 − 60 =